onsdag 27 oktober 2010

Nalledagen
Idag ska alla nallar firas. Jag vet inte hur många jag har, men det är JÄTTEMÅNGA. Mamma har packat ner de flesta i en låda.

Detta är min största nalle, och han når ändå upp till dörrhandtaget. Han kommer från Luxemburg.

När jag bara var några timmar gammal fick jag den ljusa nallen av min moster. Det är hon som har köpt den lila lavendelnallen också.

Min morbror bor i Dallas och han har köpt nallar till mig från olika platser i USA.



I Malmö finns en affär som heter Build-a-Bear.
Där får man göra sin egen nalle. Han är tuff i jeans, skinnjacka, keps, solglasögon och gympadojor.









Här är han brandman och håller en slang med ena tassen. På andra bilden är han byggare med snickarbyxor och hjälm.









Nu ska han ut och vandra i shorts, sandaler och ryggsäck.






De här nallarna har min mormor haft. Den minsta fick hon när hon var 2 år och den större fick hon när hon slutade skolan. 

Av alla mina nallar tycker jag bäst om Gamlenalle.

1 kommentar:

  1. Jag ligger efter i antal inköpta nallar! Det ska fixas...:-)

    SvaraRadera