söndag 7 november 2010

Spindlar och monster
Igår hjälpte jag mormor att göra i ordning till fest. Jag tyckte det var roligare än att följa med mamma och pappa och handla.

Mormor skar i en paprika så det såg ut som tänder, sen stoppade jag in en prinskorv, som vi satt en mandel på. Det såg nästan ut som om monstret åt upp ett finger. Till ögon hade vi oliver. Det är inget som jag tycker är gott.

Efterrätten gillade jag. Det var marängsviss. Vi bakade själv spökmaränger och sen ställde vi dem ovanpå efterrätten och la mandarinklyftor runt omkring.

Vi tog garn och gjorde ett stort spindelnät på ytterdörren. Spindlarna hade vi gjort innan. Det var giftspindlar.

Ett spöke gjorde vi av en svart ballong och lite vitt tyg.

Det som såg läskigast ut var Frankensteinhanden. Den var jättekall att hålla i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar